HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Paradicsomos kelkáposzta (10-12 hónapos kortól)

2010.04.17. 11:56 sylblog

Hozzávalók:

  • 20-30 dkg kelkáposzta;
  • 500 gr krumpli (pucoltan)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 ek mangalica szalonna
  • 1 közepes méretű újhagyma zöldszára apróra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • Őrölt kömény, szerencsendió, sómentes szárított leves fűszerkeverék
  •  1 dl 100%-s paradicsomlé+2-3 ek sűrített paradicsom vagy házi lecsó (2 dl)-> ezzel még finomabb
  • kevés nádcukor (2 tk)
  • ínyenceknek 1 közepes méretű, karikázott sárgarépa

Elkészítés:

A kelkáposztát attól függően vágom apróra vagy vékony, hosszú cikkekre/szálakra, hogy hány foga van a babának és mennyi idős. Mazsi 16 nagy foggal rendelkező gyerkőc, de apróra kockázva, mintha salátába készült volna, úgy lett a kelkáposzta feldolgozva. A mangalica zsíron üvegesre pároltam apróra vágott vöröshagymát, majd hozzá adtam fokhagymát, ezután jött hozzá újhagyma. A lángot a tűzhelyen lejjebb vettem, majd a 2 tk nádcukorral együtt a sűrített paradicsomot lepirítottam, karamellizáltam, majd a kelkáposztát hozzáadtam. Kevés sót hintek rá, fedő alatt jól megpároltam 15-20 perc alatt. Ezután 1 ek liszttel meghintettem, majd szerencsendiót, köményt, leves fűszerkeveréket hozzáadtam, krumplit bele tettem és vékonyra karikázott sárgarépát és kevés vízzel felengedttem. Amikor már a krumpli és répa is majdnem megpuhult (15-20 perc), hozzáadtam paradicsomlevet és 5-10 percig takarék lángon rotyogtattam.

                 
                  

Szólj hozzá!

Címkék: répa egy krumpli 10 éves lecsó mangalica kelkáposzta hónapos kortól paradicsomos

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr881929003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása