HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Kínai kel(l) főzelék gerslivel (9-10 hónapos kortól)

2011.06.08. 10:19 sylblog

Kínai kelt magunknak a nagyobb fiam 1 éves kora után fedeztem fel, akkor ősszel teli volt vele a piac. Mivel a  fokozatosság elve alapján akartam bevezetni nála a káposztaféléket, erre kiváló alanynak bizonyult a kínai kel. Ugyanis:

  • a fiatal, zsenge példányoknak leveleiről nem kell sok torzsát, eret kivagdosni.
  • kevésbé terheli meg a gyomrot, mit a fejes káposzta pl.
  • Gyorsan feldolgozható, ha marad belőle, nyersen fejes saláta helyett salátába is kiváló.
  • Nem kell főzés előtt mindenáron besózni, mint más káposzta fajtákat.

Ez a főzelék teljes mértékben illeszkedik reflux diétámhoz. Szóval lássuk, hogy készítettem:

Kevés vajon apróra vágott vöröshagymát üvegesre pároltam, majd zöldhagyma szárát adtam hozzá és kevés fokhagymát. Addig a kínai kell leveleket leválasztottam  a káposzta fejről és alaposan megmostam, utána ujjnyi csíkokra vagdostam őket. Közben 20 dkg gerslit átválogattam, átmostam, kevés olajon átpirítottam, natúr ételízesítőt adtam hozzá és 1,5x-es vízben felraktam főni. A kínai kel felét a hagymához adtam, kicsit sóztam, borsikafüvet adtam hozzá(kimondottan babám miatt, felnőtteknek mehet simán őrölt bors). Aztán fedő alatt hagytam addig párolódni, amíg össze nem esett és a maradik kínai kelt és 2 nagy répát felkockázva hozzáadtam.A gersli alatt gázt elzártam, gőzben párolódni hagytam 10 percig. A főzelékbe raktam bele még ízesítésnek babárlevelet és majorannát. Gerslit beleraktam, felengedtem kevés húsalaplével (bio csirkehús leves kocka), majd rá 5 perc múlva tejföllel behabartam.
Sütőben addig elkészült sütőzacskóban csirke, amit feltétként kínáltam hozzá.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr342967141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása