Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Kanál, tányér, és repülő főzelék

2010.03.27. 22:57 sylblog

Újabb közös családi kaladunk tart egy hónapja Mazsival, amikor eszünk, vagyis, amikor etetem:

Sokszor csak akkor hajlandó enni, ha óhaját teljesítik a felnőttek és étkezés alatt játéknak megkapja azt, amire ő mutogat. Ha nem úgy történik, felveszi azonnal védekező pózt. Kezeit arca előtt keresztezi és vísít, hisztizik. Így kénytelen kelletlen belementem a játékba és a kezébe nem csak kanalat kapott, hanem játékot, könyvet stb. Aztán egy idő után megunja, ledobálja a nála lévő (etetőszék tálcáján lévő cuccost) játékokat, majd nevetve hajlong ki és mutogat az általa kidobott tárgy után nézve, hogy a kedves szülők mit reagálnak, felveszik-e huszadjára. Aztán újra eldobja/kidobja. Vagy újabb és újabb dolgokat kér el asztalról. Pl. margarinos doboz, üres nejlon zacskó, tejes doboz. Ha nem adom, akkor addíg himbálja előre-hátra magát a gurulós etetőszékkel, amíg közelebb nem kerül az étkező asztalhoz és belecsimpaszkodik terítőbe. Étvággyal semmi gond nincs, sőt kis pocakos. 12,5 kg. Mindenevő-hangulatevő. A veszély viszont itt lebeg a fejünk felett, ha most nem tanítjuk, meg hogy evés közben más tevékenység nincs, ez rosszul rögzül és nehéz lesz "visszacsinálni".

A héten elhatároztam, hogy végszükség esetén adok étkezéshez kezébe Mazsinak játékot. Inkább elé raktam műanyag tányért kevésbé "balesetveszélyes" étkekkel (paprikáskrumpli, sűrű világos színű főzelékek) és megmutattam Mazsinak, hogy kell kaját meríteni/tenni kanálra. Ez nagyon tetszett neki, próbálkozik folyamatosan, kicsit mellé megy, vagy csak kocolja a tányért, de lényeg, hogy az étellel-étkezéssel foglalkozik. Eddig még nem nagyon kanalazta be magának az ételt, inkább engem etetett meg:)))))

Szóval, azért párszor "repülő főzelékkel" van dolgom itthon.

Persze ujjal is belenyúl kajába, de nem túl gyakori eset. Eddig éppen emiatt, nem raktam le elé leves, főtt ételt. Kivétel főtt hús, főtt zöldségek, gyümi (banán), kenyér stb.

Szólj hozzá!

Címkék: játék tanulás asztal rossz szokás 18 étkezés hozzátáplálás etetőszék kanál önálló hónapos

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr921873926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása