HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Kókuszos zöldborsó püré csirkehússal

2011.09.02. 11:57 sylblog

Már régóta a fejemben volt az ötlet, hogy próbáljam ki különböző zöldségekhez a gyerekeknek kókuszt, például hagyományos főzeléket egyedivé tenni. Kókuszt, vagyis kókusztejet már az 1-es tápszerekben használnak, én konkrétan a Milumil dobozán olvastam. Nem tudnék róla, hogy allergizálna, tehéntejérzékeny babáknak kókusztejet is lehet adni. Az indai konyha szereti hüvelyesekkel párosítani, jellegzetes az íze, tápláló. A kókusz ízletessége akkor érvényesül a legjobban, ha édes dolgokkal találkozik, ezért jött az ötlet, hogy zöldborsó mellé kerül.  Kókuszreszeléket 200 gr-ot átdaráltam alaposan, a főzelékez kb. 50 gr-t külön kiraktam és vizet forraltam, kétszeres vízzel leöntöttem. Addig a zöldborsót pár perc alatt puhára pároltam kevés vajon és főztem krumplit, kókuszos lével felöntöttem kevés aprószemű zabpehellyel meghintettem és egy kicsit összerottyintottam. Közben főtt csirkét húst apróra vágtam, krumplit megtörtem, majd egy adaghoz a kókuszos-zöldborsó főzelékből 120-140 gr-t kiszedtem ugyanebbe tálkába, majd megint megtörtem. Ezt a változatot kipróbáltuk már csicseriborsóval, vöröslencsével is. Fűszerezést nem részleteztem: egy kevés petrezselyem, pici gerezd fokhagyma, kömény.

Szólj hozzá!

Címkék: kókusz csicseriborsó zöldborsó vöröslencse

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr193197511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása