HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Hamis besamel mártás

2009.07.21. 15:04 sylblog

Nyáron könnyű zöldséges-rakottas ételeinket imádom besamel mártással készíteni. Arany szabályt nem tartok az elkészítésénél, mert az határozza meg a mártást, hogy mi van itthon. Értsd: főzőtejszín, tej, margarin, vaj stb. A besamel mártásba néha rakok fűszereket, fokhagymát, sült hagymát az étel jellegétől függően. Néhány ételt kimondottan megszelídít, ilyen a spenót is. A védőnőnk felénk járt és említette, hogy kevés vajat használhatok Mazsola ételeihez. Spenótót akartam készíteni magunknak főtt tojással, Mazsolának pedig sárgájával. Baba kaja kotyvasztások közepette rájöttem, hogy nem érdemes vennem literes kiszerelésben rizstejet, mert főzéshez nem használok el annyit egy-két napon belül. Önmagában, vagy karobporral ízesítve nem issza (egyelőre) gyerkőc. Kétdecis változat vált be. A neten találtam rá receptet, de én nem így készítem:
benzsi.blogspot.com/2009/06/brokkoli-besamelmartasban-nagy.html

Besamell mártás rizstejjel: 5 dkg vajat felolvasztok, majd két evőkanál lisztet teszek hozzá. Addíg a rizstejet felmelegítem, de nem forróra. Amikor már a liszt zsemle színű, akkor szép lassan hozzákeverem a rizstejet és kis lángon kevergetem. Amikor krémesedik, elzárom a gáz alatta és lehúzom. A mártás színe nem fehér, hanem zsemleszínű lesz, de nem a liszt miatt, hanem a rizstej miatt (barna rizsből készül). Az íze alapvetően édes, de nem rontja el a spenótot. "Mezei" főzelékekhez is jó.

Szólj hozzá!

Címkék: spenót mártás vaj barnarizs besamel rizstej

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr331259013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása