HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

A Kis Mazsola konyhája (4-6 hó)

2009.03.26. 09:21 sylblog

4. hónap: Reszelt alma levét adtam a babának elsőként, nem kómálta cumisüvegből, de nem lökte vissza, mivel úgy tűnt ízlik neki, nem vártam meg a gyerekdoki által előírt 50 ml almalé mennyiség elfogyasztását pár nap után ugrottunk reszelt almára. Hiába reszelt nagyon finoman üvegreszelőn, nagyon darabos maradt az alma, félrenyelte. Miután lereszelt az almát, pépesítettem botmixerrel. Mai napig utálja a botmixer hangját, sírni kezd a hangja hallatán. Kb. két hét után adtam neki őszibarackot kecskeméti babadesszertben. Ez még jobban ízlett neki. Két nap után majdnem megevett egy üveggel, mivel én émelyítőnek találtam és utólag jöttem rá, hogy cukrot tartalmaz savanykás reszelt almával kevertem. Ebben a hónapban előfordult még hébe-hóban, hogy nem csak éjszaka szopizott, de nem gyorsan leszokott róla. Eleinte két étkezés között adtam gyümölcsöt, de nagyon eltelt, ezért a délelőtti étkezés kiváltását megkezdtük a 4. hónap végén, ami mai napig tart, mert gyümölcstől hamar megéheznek a gyerekek. Sebaj, jobban csúszik akkor az ebéd;)Aztán jött alma-krumpli, ez igaz, hogy laktatóbb, de bevezettem mellé a répát, hogy ízletessebbek legyen a főzelékek.Répalé gyártás macera házilag, pépesen adtam elősszőr. A 4. hónap végén adtam sütőtököt, ez nagy kedvenc. Sűrítés: tápszer, rizs, krumpli. Késő délután-kora este: különböző rizspépet kapott Mazsi, csakig házilag készültet.

5.hónap: Cékla,főzútök,paradicsomos krumpli (házi pariléből) vilmoskörte,birsalma,kevés zeller, fehérrépa új ízek. Porból készült gyári ízesített tejpép nem ízlik a babucinak, viszont felbontottam, gyümölcsös szószókat (alma, ezzel sűrítem).Alsó metszőfog kibújik. Néha nyüglődünk etetéssel, de gyarapszik gyerkőc szépen és étvágy is van. Igyekszek piacon magyar termékeket venni, de lassan már a krumplit is nagyon meg kell nézni, mert sokszor fagyottak, satnyák és elöregedettek a zöldségek. Ha nem találok épp megfelelő zöldséget főzelékvalónak, mirelit vegyes zöldséget használok. Üveges bébiételeket feljavítom répával, paradicsommal stb, jobban ízlik Mazsolának. Puffasztó étkek még mellőzve, 8. hónapig várok velük. Tápszer váltás lesz 6. hónapban, mert már nem írják fel receptre, csak HA (hypoallergént), Babylove 2-s, 1-es ízlik babucinak.Gyerekdoki megvétózza még a csirkehús bevezetését. Jövő héten nem közvetlenül kap csirkehúst Mazsola, csirkehús lét főtt zöldséggekkel.

6.hónap: Hús bevezetése vastartalma miatt. Terv: banán megkóstoltatása óvatosan, citrusfélék és gluténtartalmazó ételeket továbbra is mellőzőm. Édesítés gyümölccsel, de ha nincs kéznél, akkor bio boltban kapható fruktózzal. Kukoricadarával ételek készítése.

Szólj hozzá!

Címkék: ötletek főzés hús zöldség négy hat hónapos babakonyha

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr821026389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása