HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Mitől másabb a babajoghurt, mint a "normál joghurt"?

2009.08.07. 15:54 sylblog

Ezt a kérdést már nagyon régen feltetttem magamnak. Józan ésszel első nekifutásra ezekre gondoltam:

  • Nem tartalmaz semmilyen adagékanyagot és tartósítószert.
  • Csupán gyümölcsöt és joghurtkultúrát.
  • Nem alacsony zsírtartalmú tejből készül, hanem 3,6%-sból.
  • Bébiételekre vonatkozó szigorú szabályok szerint gyártják.

Amikor akciósan vettem Humana vagy Nestlé babajoghurtot, valahogy az volt a gondolatom, hogy egy jól eladott és túlárazott termékről van szó. A termék gyártásáról egyik gyártó weboldalán sem találtam marketing körítésen kívül semmit. Noha, leírják, hogy milyen hasznos baktériumokat és vitaminokat tartalmaznak, de ezen kívül semmi.
Minap beszélgettem kismama ismerősömmel és ő említette, hogy a védőnője szorgalmazta, hogy egy éves korig joghurtból is csak babáknak valót adjon, mert ennek olyan a gyártása, mint a tápszereknek. Vagyis a savanyított tehéntejet "szétrobbantják" a fehérjéire, majd újra felépítik, olyan módon, hogy minél jobban hasonlítson az összetétele az anyatejéhez. Csak annyiban más, hogy joghurt kultúrát és gyümölcssűrítményt adnak hozzá. Magyar nyelven nem sok információt találtam erre vonatkozólag.
Angolul kutakodtam egy kicsit a http://books.google.hu oldalon. Ha valakit érdekel, akkor hozzátáplálással kapcsolatosan a neten angolul complementary feeding találhat dolgokat.

 

Szólj hozzá!

Címkék: google joghurt hozzátáplálás összetétel tápszer babajoghurt complementary feeding

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr831294944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása