HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Vöröslencse főzelék

2009.04.26. 13:25 sylblog

Mivel Mazsola baba elég ínyenc, ezért muszáj vagyok napról-napra új ízekkel megismertetni. Így bukkantam rá a vöröslencsére. A vöröslencse nagy előnye a sima lencséhez és babhoz, borsóhoz képest, hogy a héja nem puffaszt és könnyen leválik, valamint rövid a főzési ideje. Magas a fehérje és szénhidrát tartalma, sok vitamint is tartalmaz és ízletes. Nem vagyok bio mániás, de a vöröslencsét csak bio márkában találtam. Megnéztem néhány receptet a netet, de végül saját kútfőből készült a főzeléke.

Hozzávalók 2-3 adag főzelékhez:

10 dkg vöröslencse (alaposan válogassuk át)
2 kisebb sárgarépa
50 ml házi paradicsomlé vagy sót nem tartalmazó paradicsom sűrítmény
1 gerezd fokhagyma (7-8 hónaptól kis mennyiségben adható! Csak magyart használjunk, kínait semmiképp)
pici őrölt kömény (segíti az emésztést)
120 gr kukorica dara (én most ezzel készítettem, de mehet krumplival, rizzsel, 8. hónaptól zabkorpával is)
50 ml rizstej/zabtej/kikevert tápszer

Elkészítés:

Az átválogatott vöröslencsét felrakom 3x vízben főni közepes lángon, kb. 5 perc múlva hozzáadom az apróra vágott fokhagyma gerezdet és répát, megszóróm őrölt köménnyel. Majd kb. 10 perc főzési időnél hozzáadom a kukorica darát és a paradicsomlét és még tovább főzőm lassú tűzőn, folyamatosan kevergetve (hogy dara ne égjen le) még 10-12 percig.
Miután elzártam a tűzhelyt, hagyom pihenni a főzeléket, összeturmixolom és a rizstejet/zabtejet (8.hónaptól adható)/tápszert hozzáadom.

Jó étvágyat hozzá, felnőtteknek is nagyon ízletes, de felnőtteknek vöröslencse mehet salátába lilahagymával sertéssülttel.

Szólj hozzá!

Címkék: 7 vöröslencse kukorica kömény dara hónapos

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr451087192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása