HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Kapros-újhagymás krumplifőzelék (1 éves kortól)

2010.04.12. 12:42 sylblog

Mazsi még nem tudja szó szerint mondani, de mondhatná, hogy unja a mirelit zöldségekből készült étkeket, és igaza van. A tavasz jócskán késik, új répát, saláta (főzelékekt/nem laktató) kihagyjuk (nitrátok miatt, nem magyar), még akkor is, habár Mazsi 19 hónapos. Sok időm tényleg nincs konyhában kuksolni fazék felett, ezért ma krumplifőzeléket készítettem gyorsba. A krumplifőzelék variációk közül Mazsi sima tejfölös habarásos és "piros" (paprikás rántásos) variációkat ismeri alapjában véve, ezért most feldobtam kaporral és újhagymával.  Az adagok jócskán megnőttek, én most kistesóval 32. hétben vagyok, én is akkora adagot eszek meg, amennyit Mazsi sokszor!!!!

Szóval a fejadag valahol 350 ml/gr környékén van nálunk. Egyszóval, 60-70 dkg tisztán, pucolt, kockázott krumplihoz egy nagy szál répát vékonyra karikáztam, felraktam rotyogni babérlevéllel. Pici fokhagyma+ egy szál újhagyma felaprítva került bele. Amikor már megpuhultak a zöldségek egy kis doboz tejfölt 2 ek krumpli főzőlével elkevert+egy 1 nagy ek lisztet, az egészet behabartam. Szárított kaporral fűszereztem. Feltétként 1 db jó minőségű virslit vagy főtt tojást kap mellé Mazsi.

Merjünk másként fűszerezni hagyományos magyaros főzelékeinket (zöld) fűszerekkel is vagy kurkumával!!! (majoranna, borsikafű, oregano, bazsalikom), teljesen más ízhatást érünk el ezekkel!

Változatosság a gyereknek nem árt.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: tejföl kapros kapor kurkuma babérlevél habarás zöldfűszer kortól krumplifőzelék egyéves

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr881914424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása