HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Mennyi idős koráig forraljuk a tehéntejet a gyereknek?

2010.06.09. 08:32 sylblog

17 hónapos kora óta issza Mazsi a tehéntejet gond nélkül, higítást már rég elhagytuk. Még van egy fél zacskó tápszer, abból iszogat esténként. Alapvetően az ételekben kap tehéntejet. Eddig tartottam magam ahhoz, hogy ne kapjon UHT tejet és megbizható márkákat vásároljunk tejtermékekből. Kb. két naponta forraltam a tejet korán reggel és hagytam a kihűlni a konyhában, majd utána egy külön erre a célra rendszeresített tejes üvegbe került át a folyadék. További hűtés után pedig a hűtőbe. Viszont, most zsínórban megsavanyodott a tej függetlenül, hogy mennyire hamar akartuk felhasználni (forralás utáni másnapra). Azt is hozzá kell tenni, hogy a lejáratot is alaposan megnézem és hát min. egy  hét  vagy öt nap volt a felhasználás napjától számítottan a tejeknél.

Kicsit törtem a fejem, hogy mi is lehet a gond. Csak egyetlen egy dologra gondoltam, hogy a tejes üveget nem sikerül teljesen és alaposan egy-egy használat után kitisztítani és ezért savanyodik meg a tej. Pedig arra nagyon figyelünk, hogy ne nagyon legyen mosószeres és cumisüveg tisztító kefével is mindig át van súrolva és többszörösen átöblítve. Almaecetesen is el szoktam mosni. Már pedig az üveget könnyebb tisztítani, mint műanyagot. Szóval, egyelőre kivontam a tejes üveget forgalomból, a kicsinek rendszeresített Chicco-s fertőtlenítős oldattal tisztítottam és a kupakját is. Érdekes módon, ha bontott tejes dobozból forralok egy-egy adagot, akkor 1-1,5 napon belül nem romlott meg eddig a tej!!! Egy liter ennyi idő alatt kerül felhasználásra.

Tegnap jött a védőnő és megkérdeztem, mi a véleménye a forralgatásról és az UHT tejekről. Szerinte, ha megbízható márkát választok, nem kell (mindig) forralni és egy héten normális UHT tejet egy-két alkalommal kaphat a 21 hónapos gyerek. Így hát, két napja már így kapta a tejet, de vésztartaléknak még mindig fogok a tejsavanyodás miatt tartani itthon tápszert Mazsinak, mert azt úgyis frissen készítem el.

 

Szólj hozzá!

Címkék: tej tartós hozzátáplálás forralás tehéntej uht megsavanyodik savanyodás tejesüveg

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr812068132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása