HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Egyéves szülinapi torta

2009.09.02. 16:36 sylblog

Sokat törtem a fejem, hogy mit készítsek Mazsola egyéves szülinapjára tortaként. Nem vagyok az a fajta konyhatündér típus, aki perfekttül tud sütemény gyártani, főzni viszont szeretek. Szempont számomra az volt a készítésnél, hogy egyszerű, korának megfelelő és ízletes legyen.

Pár hete vette egy 20 cm átmérőjű kapcsos sütőformát, aminek van alja. Szóval így készül(t) a torta:

2 dl vizet és 2 dl rizstejet csipetnyi sóval felforraltam, amikor már gyöngyözött, akkor fakanállal "lyukat" kavartam az edénybe és szép lassan, kis sugárban beleengedtem 12 dkg kukoricadarát. Ezútán kis lángon egyenletesen kevergettem a masszát, amíg szépen be nem sűrűsődött. Hozzáadtam egy zacskó vaníliás cukrot (valódi bourbon őrölt bourbon vaníliával), 1 ek barna cukrot és 1 kk kanál vajat. A tortaforma alját és oldalát kevés vajjal bekentem. Sokan még megszórják zsemlemorzsával tepsit, én ehelyett zabkorpával szórtam meg.A puliszka alapot hűlni hagytam, majd egy óra múlva kb. 2-3 cm vastagon a tortaformában szétterítettem. Előmelegített sütőben, 180 fokon 15-20 percig sütőttem. Addíg 15 dkg félzsíros túrót alaposan áttörtem vagy át lehet szitálni. Egy tojássárgáját hozzáadtam és egy fél zacskó vaníliás cukrot. Kb. 4-5 közepes méretű őszibarackot leturmixoltam és zselatin fixszel elkészítettem. A puliszka/polenta alapra rátettem túrót és erre majd a barackot. A sütőben 150 fokon 10 percre visszaraktam. A túrót és a zselatinos gyümit meg lehet cserélni.

Szólj hozzá!

Címkék: születésnap baba torta túró barack puliszka kukoricadara szülinapi egyéves

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr751355659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása