HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Joghurt, túró és társaik

2009.05.14. 10:39 sylblog

A 8. hónaptól lehet adni a babáknak bizonyos savanyított tejtermékeket mértékkel. Amennyiben felmerülhet az allergia esélye (pl. szoptatás alatt ha az anyuka átlagosnál több tejterméket fogyasztott és pöttyös lett a gyerek vagy nagyon fájt a hasa), akkor mellőzhető szerintem a kóstoltatás 10. hónapig vagy ne is adjunk a babának egy éves kor alatt. Szóval, aki nagyon ellene van a natúr joghurt, túró, kemény sajtok kóstoltatásának, az ne is olvasson tovább.

Mint lelkiismeretes anyuka magamon kezdtem tesztelni néhány gyártó termékét. A natúr joghurtnál vásárláskor a címkén az összetételt kerestem mindenütt, kerültem a tejport tartalmazó termékeket, kb. 3,5% zsírtartalmú a megfelelő. Fittnesz joghurtokat nem éri vásárolni. Drága, drága de én első alkalommal babajoghurtot vettem gyereknek (Humana, csak fél fogára volt elég, amúgy nagyon finom;)
Natúr joghurtban eddig bejött nekem: Sole, Cserepes, Spar, CBA, Famer márkák. Danone-t inkább hagyjuk, nem nevezhető joghurtnak. Natúr joghurtot magában kevés gyerek eszi meg. Inkább a gyümölcs legyen több gyümi joghurt összeállításban, mint a natúr joghurt.

Ízesített termékeket kerülni kéne biztos, ami biztos alapon, de azért van bőven a piacon természetes aromákat tartalmazó gyümölcsös, illetve krémjoghurtok. Tartósításban a pasztőrizált az OK. Apró magvas gyümiket tartalmazókat ne adjunk gyereknek.

Jogobella: barackos Összetevők: 3,5 %-s joghurt, őszibarack és őszibaracklé, glükóz-fruktóz szirup, cukor, maracuja lé, tejfehérje aroma Tápérték: 95 kcal/100 gr Kiszerelés:150 gr Ár: nem akciósan 89 ft Minősítés: 3,5
Kistejes Vaníliás Krémzamat: na itt elég volt kitalálni, mit takar az elnevezés, nagyon finom (szerintem).Joghurtnak van titulálva a címkén, én inkább krémtúrónak mondanám, alapjában tejföl és joghurt kultúra keveréke. Egy hónappal ezelőtt vettem magunknak, mert elég jó (bevezető) áron volt, nekünk bejött, de kezdésnek inkább házi krémtúrót adjunk babának.
Milli krémtúró: guargumit tartalmaz, nem vettem gyereknek, akármilyen finom.
Zott Szívecskés: elég jó áron kapható akció nélkül is, magas a gyümölcstartalma és finom.

Na, neki álltam házilag gyümis túrót összerakni a gyerkőcnek félzsíros túróból. Alaposan áttörtem és pár kanál natúr joghurttal összekevertem, de valahogy darabos lett. Mondom OK, akkor bevetjük a mixert, nem ért semmit a dolog. Mivel Mazsolának csak még két foga van az apró túró darabokat szépen köpködte kifele, gyümis-joghurt hígabb részt leszippantotta a kanálról;)! Szóval gyereknek száraz így a cuccos. Gugle jó barát, nyomozás. Kiderítettem, hogy elméletileg kapható natúr krémtúró lidl-ben Pilos márkában. Irány az üzlet, igaz ez új termék, délutánra már hűlt helye volt a polcon, összesen egy kartonnal hoztak. Na akkor vettem, Fresca Ricotta túrót 250 gr-sat. Tényleg krémes, nem olcsó, viszont jól ki lehet keverni. Spar natur pur bio túró is nagyon jó erre. Aki Bp-en lakik, annak a Cserpes Műhely tejtermékeit ajánlom.

Nincs kedvem bolti joghurtra rengeteg pénz kidobni, neki állunk a házilagos gyártásnak házi tejből. Főleg ha apu az esti nasi helyett, inkább gyümis joghurtot fog enni. Nem messze tőlünk van termelő, akitől minden nap tudok vásárolni. Ehhez a legfontosabb kellékek: tejforraló edény, jó minőségű élőflórás (bio) joghurt (2 ek 1 l tejhez), duplafalú edény, ami jól tartja a hőt ehelyett lehet, akár egy termosz is pl., joghurt érleléséhez kancsó (esetleg mázas). Tejet felforraljuk, majd megvárjuk, hogy 35-40 fokosra lehűljön, ekkor belerakjuk az élőflórás joghurt és ezen a hőmérsékleten érleljük a cuccost max. 18 óra hosszat. Minél hosszabb ideig érleljük, annál savanykásabb íze lesz a joghurtnak. Baráténém szerint elég 3-4 óra hossza neki, aztán 3-4 napig eláll a hűtőben, majd a következő körre ebből hagyjunk 1-2 ek-val.

 

Szólj hozzá!

Címkék: műhely lidl tej bio baba spar túró joghurt házi ricotta milli kistejes félzsíros cserpes zott pilos

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr391120910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása