HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Most már egy hete iszik pohárból Mazsi

2010.02.23. 16:22 sylblog

Ezt a posztot vázlatos formában egy hete kezdtem el, elkezdtünk egy hete pohárból inni. Kivártam teljes bejegyzés elkészítésével, amikor már sikerként könyvelhetem el anyukaként, hogy a fiam iszik pohárból (18 hónapos). Nem kis küzdelem volt az első napon, de megérte. Íme az előzmények:

Mazsi egy éves kora óta, szakaszosan többször nekik futottam annak, hogy próbálkozzunk pohárból való ivással. Barátném kisfia 6 héttel fiatalabb, de már önállóan megemeli az üvegpoharat és elég ügyesen, két kézzel egy éves kora óta. Ehhez képest, mi nem álltunk a helyzet magaslatán.

A pohárból való ivás pár hetesen jól ment, aztán sajnos cumisüveg, itató vonalon ment a gyerek itatása muszájból. Hozzá kell azt azért tenni, hogy klasszikus kis üveg kávé pohárkából kapta a folyadékpótlást a szoptatás időszakában Mazsi. Később a nagyobb változatú üvegpohárról gyorsan letettem, mert folyton rágta..Az itató esetében sem volt mindegy miből kapta/kapja a szomjoltót a gyerek. Merev, műanyag változatok (pl. Avent nem jött be neki). Nuby-s szilikonos, szelepes itató vált be. Ebből kétféle van használatban a mai napig. Egy 125 ml-es kétkezes, kétfüles változat és egy ergonómia szempontjából szuper 240 ml-es üveg, amit nagyon jól tud megfogni Mazsi. Aztán szívószálas itatóra kaptam tippet, megvettem, de ott áll a szekrényben:(

A kedvemet egy éves kora után az fogta vissza a pohárral való próbálkozástól, hogy vízben úszott etetőszék, gyerek, én és a konyha. Kezemből kilökte, amikor meglátta a műanyag poharat, befeszítette magát.Tiltakozott.

Egy hete is ez történt. Aznap "eldugtam" Mazsi látóköréből minden általa használt "itatószerkezetet".Reggel még a cumisüvegből a tejet megkapta, és délelőtt a tízórainál kezdődött a küzdelem. Közelébe, szájához emeltem a poharat, kiábálta, hogy nem. Mondom OK, nincs egy gond se, megkínáltam, letettem (nem elérhető közelségbe) az asztalra mondván egyszer csak megszomjazik. Délelőtt kitartóan játszott, már iszonyúan szomjas lehetett. Ebédhez készülődtünk, asztalon jól látható helyen figurás, egyszerű műanyag pohár vízzel. Beültettem Mazsit etetőszékbe, majd némán leültem vele szembe.Vártam pár másodpercet, Mazsi hümmögéssel kísérve egyértelműan a pohárat mutattam, hogy kéri. Ekkor mondtam neki, hogy akkor pohárból iszunk, szájához emeltem, egy kisebb tiltakozás után pár korty víz szájába került, rájött, hogy nem rossz dolog ez bizony. Két-három rongy ezek után igaz elázott, de elfogadta, kb. 2-3 nap alatt rájött, hogy kell kortyolni, már nem úszik a terep. Annyi, hogy a fejecskéjét teljesen beledugja a pohárba, olyan mint egy kispaci az itatónál. Rá kell jönnie, hogy picit a fejét meg kell döntenie iváshoz. Ja, és azt is tanuljuk, hogy kézzel nem nyúlkálunk bele a vizes pohárba, bármilyen érdekes is. Szerintem egy hét alatt ez nem rossz eredmény, következő lépés az lenne, hogy meg is fogja a vizes bögréjét és egyedül igyon, de ez hosszabb idő.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: ivás víz pohár cumisüveg önálló itatató

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr51784137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása