HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Sóska gazdagon

2009.05.06. 10:34 sylblog

Amikor 6 hónaposan elkezdtem adni Mazsolának a húsit, utána néztem, hogy milyen gyakran kellene húst enni a babáknak. Konkrét választ nem találtam semmilyen szakirodalomban. Arra jutottam, hogy attól függően, hogy a baba meddig kapott anyatejet és mikor kezdték a hozzátáplálást, de legkésőbb 8 hónapos kortól 2-3 naponta szüksége van a baba szervezetének nagy mennyiségű vasra és fehérjére. Vannak hozzátáplálási irányzatok, amik a babákat vega étrendre szoktatják. Ahogy a vega étrend ajánlásokat átfutottam nagyon kevés, ami teljesen figyelembe  veszi azt, hogy a húst mivel és mikor lehet pótolni. Rengeteg magas fehérjét (és glutén) tartalmazó  gabonaféle jó hús kiváltására. Így hát szerintem, aki eltökéli magát a hús be nem iktatása mellett, két dolgot tehet: 1. Kivár 8 hónapos korig, addíg nem ad olyan glutén tartalmazó gabonákat, amelyek egészségesek és tökéletesen helyettesítik a húsokat. 2. Addíg zöldségpürék minden mennyiségben kukoricával, kölessel és vassal dúsított tápszert adjon a babának (Similac: ha rosszétvágyú a baba, receptre fel írják 1 éves korig, illetve vérszegény).
Én nem követek vega étrendet és családunk sem. Viszont fontosnak tartom a változatosságot Mazsolának. Így hát a pl. sóska főzeléket (ami nem túl laktató) az alábbi módon dobtam fel, csirke husi helyett:

Sóska főzelék gazdagon

Hozzávalók:

12 dkg válogatott, friss sóska levél (piaci)
20 dkg krumpli
  2 szál sárgarépa
  4 ek zabkorpa
  4 ek kukorica dara
  1 ek köles
  1 tk nádcukor/fruktóz/3 karika, ujjnyi vastagságúra vágott banán
  pici olíva olaj

Elkészítés:

Alaposan átmosom a sóska leveleket, szárúkat eltávolítom, majd nagyon apróra vágom és vízzel leforrázzom. Egy külön edényben kockázott krumpllit felrakom főni bő vízben, amikor el kezd rotyogni, lejjebb veszem a lángot takarékra és hozzáadom zabkorpát, kukorica darát és a köles  és az olíva olajt. Folyamatosan kevergetem, hogy ne tapadjon le, ha kevés a víz, ahogy dagad zab, kukorica és köles adok még hozzá kevés vízet. Kb. 12-14 perc után hozzá adom a leforrázott sóskát és édesítésre szánt cuccost (nádcukor/fruktóz/banán) és tovább kevergetem 2-3 percig. Miután elzártam a gáz alatta, hagyom hűlni, majd két mérőkanál tápszert keverek bele, az egészet összeturmixolom. A fenti gabona mix kombináció saját kreáció, ízben szerintem szuper, mert a kukorica is édeskés ízű és a többi összetevőhöz is nagyon jól passzol.

 

Szólj hozzá!

Címkék: vega baba recept hús sóska helyett kukoricadara köles zab

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr731105734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása