HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Csillag- vagy pagodakarfiol főzelék (8-9. hónapos kortól)

2009.12.03. 13:18 sylblog

Csillag- vagy pagodakarfiol a brokkoli és karfiol keresztezéséből jött létre, ritkán felénk is kapható, érdekes a kinézete, még dísznövénynek is elmenne:

 Nagyon hamar megfő, igazából elég forró vízgőzben 10-12 percig lennie ahhoz, hogy jól megpuhuljon. Ha tovább főzzük, akkor nem lesz olyan finom a vele készült étel. Mivel elég zsenge, nyersen salátát is lehet belőle készíteni.

Mivel most készítettem ebből a zöldségből ételt, tapasztalataim szerint elég nehéz "rózsáira" vagyis "kis pagodákra" szétszedni. Ahogy feldaraboltam számolni kell egy kis zöld morzsalékkal.

Megfőzve illatra, leginkább kelbimbó, kelkáposztára, karalábéra hasonlít, de ízben nem.
Szerintem babáknak extra fűszerezést nem kíván, hasonlóképp készítsük el mint a karfiolt vagy brokkolit. Alapjáraton krumplival, de lehet kölessel, rizzsel és kukoricapehellyel is. Azért két szál répát és egy szál petrezselyem gyökeren ne spóroljunk mellé. Én Mazsinak kevés szerencsendióval, vega mix-el és őrölt köménnyel ízesítettem. Most nem húsos változatban adtam neki, krémsajttal.

1 komment

Címkék: répa karfiol krémsajt pagoda kömény szerencsendió csillagkarfiol

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr981571085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lusthie 2009.12.12. 20:48:35

fú de jól néz ki!
süti beállítások módosítása