HTML

Syl_babagasztro

Babakonya, baba gasztro, hozzátáplálás, receptek, ötletek, tapasztalatok, ételek bevezetése

Friss topikok

Linkblog

Lecsó variációk babának

2009.07.07. 10:04 sylblog

Imádom a lecsót, egész évben várom ezt az időszakot, mert nincs rá szabály, hogy az alapízeken kívül mivel variálom. Önmagában a lecsó nem laktató eledel. Rizs körettel nem tartom túl magyarosnak, inkább menzainak. Simán kenyérrel vagy tojással eszük alapjáraton. Mazsola házi lecsót kóstolt már 8 hónaposan csirkes husival, de ideit csak most. Azt már tudom, hogy a paprika nem puffasztja, vagyis a héja. Az eredeti lecsó receptben nem igen található meg  az őrölt kömény, én egy nagyon kicsit rakok bele neki. A lecsóba szánt paradicsomokat egészben lobogó forró vízbe raktam és bevágtam. Kb 2-3 percig forrázom és miután kiveszem, lehúzom a héjukat.

A babának lecsóalaphoz csak fél fej közepes hagymát használok és kevés zsíradékot. Növényi olajjal egészségesebb lenne készíteni: olíva, repce, kukorica stb. Én inkább nagyon kevés mangalica zsírt használok ehhez.
 

Feltételezem, hogy nem kell a lecsó alap elkészítését részleteznem, mert közismert. Gyerkőcnek a következő zöldségeket raktam bele és ezeket variáltam lecsóban:

zöldborsó, cukkíni, patiszon, padlizsán (sütőben elő sütve), répa, karalábé

A lecsóhoz csirkehús és -májat szoktam rakni krumplival, kölessel, kukorica darával és barna rizzsel. A köleses variációt imádja Mazsi. Nagyobb gyerekeknek bulgurral vagy kuszusszal is adhatjuk.
Tojássárgáját egy-két héten belül szándékozok adni babának, csak frissen rakok rá majd, de nem ütöm rá a sárgáját, hanem megfőzőm a tojást és kiszedem belőle sárgáját és összetörtve belekeverem a lecsóba. Bors helyett borsikafűt használok

2 komment

Címkék: baba krumpli hagyma barna paradicsom paprika rizs csirkemáj kuszkusz bulgur lecsó kukorica csirkehús dara köles borsikafű

A bejegyzés trackback címe:

https://syl-babagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr731231361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

essz · http://bubukedves.blog.hu 2009.07.29. 09:46:41

nagyon jó ez a blog!!
szuper receptek!
sztem kitesszük a bubura, ha hozzájárulsz, mert ezt érdemes közkincsé tenni.

megdöbbentett, h mennyit eszik a babád! bubu ehhez képest elég kis étkű, nem is tudom mitől növekszik..

van pár kérdésem:
a lecsónál az egészet olajon készíted serpenyőben? ahogy magatoknak csinálnád?

sylblog 2009.07.29. 11:31:43

@essz: Köszi:), nyugodtan tegyétek ki bubu blogra.
Rozsdamentes és duplafalú edényekben készítem saját és Mazsola kajákat. Minimális napraforgó olajon vagy repce(nem tesco gazdaságos), olíva nem jó magyaros ízvilághoz -szerintem-, de ezt is használok. Ha bátrabb vagy 10-11 hónap felett egy kevés elkapart mangalica szalonnával is és mangalica zsírral főzhetsz. Margarinnal óvatosan kell bánni, de kávés kanálnyit abból is lehet, én egy Holland nevű márkát használok a babának.
süti beállítások módosítása